Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení vedoucích zaměstnanců
Horáková, Karolína ; Matějka Řehořová, Lucie (vedoucí práce) ; Morávek, Jakub (oponent)
Postavení vedoucích zaměstnanců Diplomová práce se zabývá zvláštní kategorií zaměstnanců, která má za úkol řídit, organizovat a kontrolovat práci podřízených zaměstnanců. Pro činnost zaměstnavatele je mnohdy klíčové tyto vedoucí zaměstnance v podniku obsazovat, a to především pro lepší zajištění organizace práce, kdy zaměstnavatel nemusí mít dostatečný přehled o všech jeho zaměstnancích, zvlášť pokud zaměstnává velký počet osob. Vedoucí zaměstnanci tak plní funkci nezbytného článku mezi zaměstnavateli a řadovými zaměstnanci, kdy prostřednictvím svých činností naplňují vůli zaměstnavatele, a tím dochází jak k ulehčení výkonu činnosti zaměstnavatele, tak ale i k snazšímu vedení početnějšího množství zaměstnanců, což zároveň může vést k větší prosperitě daného podniku. Protože se jedná o významnou součást (téměř) každého pracovního kolektivu, lze považovat za více než vhodné vymezit co nejvíce poznatků ohledně postavení vedoucích zaměstnanců v rámci jedné konkrétní práce, kdy za tímto účelem jsou využívány nejenom různé odborné články v periodicích, jejichž autoři se vedoucími zaměstnanci v minulosti zabývali, především však v této práci je zpracována soudní judikatura, a to s ohledem na vhled do pracovněprávní praxe. Kvůli povaze zvoleného tématu bylo zapotřebí pracovat zejména s deskriptivní...
Právní postavení vedoucích zaměstnanců při rozvázání pracovního poměru
Kodeš, Jan ; Drápal, Ljubomír (vedoucí práce) ; Morávek, Jakub (oponent)
Právní postavení vedoucích zaměstnanců při rozvázání pracovního poměru Tato diplomová práce se zabývá tématem právního postavení vedoucího zaměstnance při rozvázání pracovního poměru. V první kapitole je popsáno, jak se vyvíjelo postavení vedoucího zaměstnance od roku 1918 do roku 2006 a jak bylo možné v tomto období rozvázat vedoucím zaměstnancem pracovní poměr. Další kapitola blíže představuje subjekty individuálních pracovněprávních vztahů, tedy zaměstnance, vedoucího zaměstnance a ěstnavatele. Ve třetí kapitole jsou popsány dva způsoby vzniku pracovního poměru vedoucího zaměstnance, tedy jmenování a pracovní smlouva a jsou zde vymezeny veškeré náležitosti vzniku pracovního poměru tak, aby pracovní poměr vznikl platně. Následující pitola se zaměřuje na práva a povinnosti řadových a vedoucích zaměstnanců a na povinnosti zaměstnavatelů. Vedoucí zaměstnanci mají stejná práva a povinnosti jako zaměstnanci řadoví, ale vzhledem ke svému postavení mají navíc práva a povinnosti další, která jim pomáhají plnit roli prostředníka mezi zaměstnavatelem a řadovými zaměstnanci. Pátá kapitola je zaměřena na skončení pracovního poměru, a to jak řadového zaměstnance, tak zaměstnance vedoucího. Jsou zde blíže vymezeny tři kategorie způsobů rozvázání pracovního poměru, kterými jsou právní jednání, právní událost a skončení...
Možnosti rozvíjení spolupráce pedagogických pracovníků na základní umělecké škole
Hajíček, Aleš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi pedagogickými pracovníky z pohledu vedoucích zaměstnanců základní umělecké školy. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce vymezuje samotný pojem spolupráce, zasazuje ho do podmínek základní umělecké školy a popisuje možnosti řízení spolupráce i přístupy vedoucích pracovníků. Dále se zabývá prvky ovlivňujícími proces spolupráce, kompetencemi řídících pracovníků, organizační strukturou a genderem ředitele školy. Empirická část práce navazuje kvantitativním výzkumem, jehož podstatou je dotazníkové šetření na náhodně vybraném vzorku ředitelů základních uměleckých škol. Výsledky tohoto šetření jsou dále ověřovány pomocí interview s řediteli škol a následně i s učiteli. Předmětem výzkumu jsou i dva experimenty ověřující použitelnost forem spolupráce na tomto typu škol a pozorování procesu spolupráce na škole působení výzkumníka. Součástí práce je i přehled výsledků z použitých výzkumných metod. Ty jsou dále analyzovány na základě stanovených hypotéz. Práci uzavírá souhrn doporučení pro management základní umělecké školy, který vychází z poznatků odborné literatury i ze samotného výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.